Fundusze europejskie

5 pytań, które powinni zadać sobie nowi właściciele firm

Rozpoczęcie działalności gospodarczej wymaga pewnego rodzaju sposobu myślenia. Musisz być osobą, która potrafi zainspirować innych swoją wizją. Musisz być również osobą, która ma oko do szczegółów. Musisz być w stanie myśleć z dużym wyprzedzeniem. Musisz także śledzić wydajność w czasie rzeczywistym i analizować dane, aby ocenić, co działa i gdzie można było wykonać lepiej. Musisz być typem osoby, która może zrobić to wszystko, jednocześnie uznając potrzebę przynieść na wsparcie, gdzie jest to wymagane.

Zawsze tak było, ale teraz jest to szczególnie prawdziwe. Pandemia była wydarzeniem sejsmicznym dla krajobrazu biznesowego i podczas gdy niektóre elementy mogą wrócić do normy, inne mogą zmienić się na zawsze. Chociaż podążanie za ustalonymi wytycznymi nigdy nie jest pewną drogą do sukcesu w biznesie, przedsiębiorcy teraz bardziej niż kiedykolwiek nie mogą już podążać za tymi samymi strategiami, które działały w przeszłości.

Krajobraz ciągle ewoluuje, zawsze się zmienia. To tylko, że zmiany nastąpiły dużo szybciej w ostatnich miesiącach. Zawsze będą nowe pytania, na które właściciele firm muszą być gotowi odpowiedzieć. Jeśli rozpoczynasz działalność gospodarczą w nadchodzących miesiącach, oto kilka pytań, które musisz sobie zadać.

5 pytań dla nowych właścicieli firm, aby zadać sobie pytanie

1. Czy przeprowadziłeś badania rynku?

Wydaje się sprawiedliwe, aby powiedzieć, że inni zawsze będą mówić, że jesteś uruchomienie na konkurencyjnym rynku, niezależnie od tego, kiedy uruchomić lub co firma jest. Nawet jeśli pracujesz nad czymś naprawdę nowym i innowacyjnym i kieruje się do obszaru rynku, który jest całkowicie nieobsługiwany, nadal będzie walczyć pod górę bitwy.

Oznacza to konieczność zbadania rynku, na który chcesz wejść i przeprowadzenia dokładnych badań potencjalnych klientów i tego, czego oczekują. Należy również przeprowadzić badania konkurencji, aby zobaczyć, co robią i jak można naśladować je. Upewnij się, że badasz rynek i każdy jego aspekt, w tym badania publiczności, sprawdzanie konkurencji, i dowiedzieć się, jak czynniki społeczne, takie jak pandemia, wpłynęły na rynek docelowy.

2. Czy potrzebujesz biura?

Kiedyś panowało ogólne przekonanie, że praca zdalna będzie czymś, z czym będziemy musieli sobie radzić przez miesiąc lub dwa, zanim wszystko wróci do normy. Zamiast tego, nadal istnieje wiele pytań dla nowych właścicieli firm otaczających powrót do biura, a jeśli uruchamiasz nową firmę, należy poważnie rozważyć, czy trzeba mieć jeden w ogóle.

Istnieje kwestia zwiększenia liczby przypadków, jeśli wszyscy głowy z powrotem, i nie było badania przeprowadzone w ciągu ostatnich kilku miesięcy, które wykazały, że wielu pracowników wolą nadal pracować w domu.

Inną prostą korzyścią jest rekrutacja pracowników z dowolnego miejsca, zamiast ograniczać swój zasięg do konkretnej lokalizacji lub wymagać od kandydatów relokacji. Praca zdalna obniża koszty wynajmu i energii, a także pomaga zmniejszyć negatywny wpływ na środowisko. Jeśli obawiasz się, że brak miejsca w biurze utrudni pracę, zawsze możesz rozejrzeć się za wynajęciem wspólnej przestrzeni lub zarezerwowaniem stałego miejsca pracy w biurowcu.

3. Czy jesteś przygotowany na problemy z dostawami?

Jednym z najbardziej znaczących problemów, że wiele firm są obecnie w obliczu jest dostawa. Najbardziej widoczne jest to w Wielkiej Brytanii, gdzie problemy z dostawami stanowią wyzwanie już od lata. Brexit wywarł już znaczny wpływ na Wielką Brytanię. Nadal jednym z najbardziej zauważalnych obszarów jest brak pracowników, a przede wszystkim kierowców pojazdów ciężarowych. Bez wystarczającej liczby osób do prowadzenia ciężarówek widzieliśmy doniesienia o pustych półkach w supermarketach, o firmach budowlanych, którym zabrakło materiałów, oraz o stacjach benzynowych, które nie są w stanie zaspokoić popytu.

Niektóre z tych problemów mogą być mniej poważne, jeśli zakładasz firmę w Unii Europejskiej, ale nie ma wątpliwości, że COVID-19 miał realny wpływ na dostawy na całym świecie. Już teraz należy rozmawiać z dostawcami i partnerami biznesowymi na temat tego, jakich gwarancji mogą udzielić, aby uniknąć niedoborów i stworzyć plany awaryjne na wypadek opóźnień. Powinieneś również rozważyć edukację na temat przyczyn tego problemu i tego, jak możesz dostosować swój plan biznesowy na przyszłość.

Kurs zarządzania łańcuchem dostaw może pokazać, jak korzystać z technologii w celu stworzenia bardziej płynnych operacji i zmian, które należy wdrożyć, aby wyprzedzić wszelkie problemy, które mogą się pojawić. Ten krótki kurs online Sustainable Supply Chain Management z University of Cambridge Institute for Sustainability Leadership może być doskonałą opcją dla profesjonalistów biznesowych, którzy chcą rozwijać przyszłościowe zrównoważone strategie w swoich łańcuchach dostaw. Ma on zastosowanie do każdej firmy lub branży i może pomóc w zrozumieniu jednego z wyzwań definiujących ten okres.

4. Czy potrafisz dbać o swoich pracowników?

Stwierdzenie, że wszyscy martwili się o zdrowie swoich pracowników w czasie pandemii wydaje się nieco redukcyjne. Każdy dobry właściciel firmy wie, że jest to zawsze priorytet, ale rzadko kiedy było to tak ważne, jak wtedy, gdy wszyscy zaczęli pracować w domu. Zarządzanie ludźmi stało się nagle o wiele bardziej skomplikowane. W miarę jak zbliżamy się do zimy i patrzymy w niepewny rok 2022, zdrowie pracowników będzie nadal istotną kwestią dla każdej firmy, bez względu na to, w jakim obszarze działa.

Jesteśmy pewni, że podejmiesz wszelkie niezbędne środki ostrożności, aby zapewnić, że ryzyko zarażenia się wirusem COVID-19 jest minimalne. Ale jednym z najbardziej palących problemów dla nowych właścicieli firm od marca 2020 r. jest kwestia zdrowia psychicznego. Regularnie sporządzano raporty i przeprowadzano badania koncentrujące się na tym zagadnieniu, a my widzieliśmy, jak może się ono wydawać przychodzić falami i jak cofanie ograniczeń może powodować problemy ze zdrowiem psychicznym. Musisz upewnić się, że zapewniasz swoim pracownikom wsparcie, którego potrzebują.

Niedawny raport wykazał, że prawie połowa pracowników badanych w Wielkiej Brytanii obawia się, że ujawnienie ich problemów ze zdrowiem psychicznym pracodawcy zaszkodzi ich karierze. Stwórz kulturę, w której Twoi pracownicy czują się komfortowo przychodząc do Ciebie z problemami, bądź przygotowany na elastyczne godziny pracy i oferuj porady, aby uniknąć wypalenia zawodowego.

5. Czy możesz być ekologiczny?

Na koniec kilka słów o kwestiach związanych z ochroną środowiska. Jako nowa firma, masz możliwość uczynienia świadomości ekologicznej częścią swojej marki od samego początku. Pomyśl o znalezieniu partnerów biznesowych i dostawców, którzy pozyskują swoje materiały w sposób odpowiedzialny i zrównoważony.

Zastanów się, w jaki sposób możesz aktywnie zmniejszyć emisję dwutlenku węgla we własnej firmie poprzez oszczędność energii. Zachęcaj swoich pracowników do recyklingu tam, gdzie to możliwe, i upewnij się, że dajesz im ku temu wszelkie możliwości. Jest to kwestia, która dotyczy wszystkich, w tym potencjalnych klientów i kontrahentów. Posiadanie jasnej i proaktywnej strategii, aby przejść na ekologię i pozostać w ten sposób, będzie korzystne w dłuższej perspektywie.