Fundusze europejskie

Systemy POS w 2022 roku - objaśnienia

Systemy POS, służące do przyjmowania płatności w Twojej firmie, są w dzisiejszych czasach wybierane przez wiele przedsiębiorstw. Umożliwiają one o wiele więcej niż standardowa kasa fiskalna, czy to zarządzanie wydajnością pracowników, czy też utrzymywanie zapasów magazynowych, aby nigdy nie zabrakło tego, co dobrze się sprzedaje.

Jeśli prowadzisz nową firmę i szukasz odpowiedniego systemu do obsługi punktów sprzedaży, ten przewodnik powinien pomóc Ci zrozumieć wszystko, co musisz wiedzieć o tej kombinacji sprzętu i oprogramowania.

Spis treści:

  • Co to jest POS?
  • Jak działa system POS?
    • Najważniejsze cechy systemu POS
  • Korzyści płynące z systemu POS
  • Czego należy szukać w systemie POS w 2022 r.

Z tego przewodnika dowiesz się wszystkiego na temat systemów punktów sprzedaży dla Twojej firmy i znalezienia odpowiedniego rozwiązania dla Twojej organizacji w 2022 roku.

Co oznacza termin POS?

Co oznacza termin POS? Skrót POS oznacza punkt sprzedaży i to właśnie z tym systemem wielu Twoich klientów będzie miało styczność podczas dokonywania zakupów.

W punkcie sprzedaży system oblicza, ile klient jest winien, i udostępnia wiele opcji płatności. Oprogramowanie i sprzęt dla tych systemów zdecydowanie rozwinęły się na przestrzeni lat, oferując więcej funkcji i wszechstronność dla firm o różnych kształtach i rozmiarach.

Wiele z nowoczesnych systemów dostępnych obecnie na rynku działa w chmurze, co znacznie ułatwia zarządzanie nimi z dowolnego miejsca. Biorąc pod uwagę, że 60% ostatnich zakupów systemów POS to platformy w chmurze, wyraźnie widać, że ta technologia wyprzedziła starsze systemy.

Jak działa system POS?

Jeśli nigdy wcześniej nie zetknąłeś się z systemem POS, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że trzeba Cię do niego przekonać. Zmiana systemu sprzedaży w żadnym wypadku nie jest łatwa dla większości.

System ten posiada wiele funkcji, ale zasadniczo działa dzięki połączeniu sprzętu i oprogramowania, które być może trzeba będzie zakupić osobno.

Sprzęt zazwyczaj składa się z monitora i różnych urządzeń podręcznych, które mogą być używane w całej firmie. Na przykład, jeśli prowadzisz restaurację lub zakład hotelarski, do przyjmowania płatności przy stoliku może być wymagane użycie ręcznych czytników kart.

Najważniejsze cechy POS

Jakich więc funkcji możesz się spodziewać, jeśli chodzi o system punktu sprzedaży? W 2022 roku jest wiele opcji do wyboru, które omówimy pod koniec artykułu. Oto kilka kluczowych funkcji, których możesz oczekiwać od standardowego systemu POS.

Różnorodne metody płatności

Dzięki systemowi POS masz dostęp do całej gamy metod płatności, w porównaniu ze starszymi systemami, które pozwalały płacić tylko gotówką lub kartą. W przypadku większości nowoczesnych systemów w dzisiejszych czasach odwołanie się do uzależnienia społeczeństwa od technologii jest ważniejsze niż kiedykolwiek.

Zarządzanie pracownikami

Śledzenie tego, co robią Twoi pracownicy i jak dobrze sobie radzą, może wpłynąć na ogólny sukces firmy. Standardowe systemy POS w 2022 roku będą oferować funkcje zarządzania pracownikami, od monitorowania ich wyników sprzedaży po informacje o tym, kiedy wchodzą i wychodzą z pracy.

Kontrola zapasów i inwentarza

Zarządzanie zapasami i inwentarzem może być poważnym wyzwaniem dla każdej firmy o dowolnej wielkości. Nikt nie chce tracić pieniędzy na zapasy, których nie może przesunąć. Z drugiej strony nie chce też zamówić zbyt małej ilości towaru i rozczarować swoich klientów.

Systemy POS skutecznie zarządzają poziomem zapasów i ostrzegają o ich niskim poziomie, skłaniając do składania zamówień w odpowiednim czasie, tak aby zapasy były zawsze dostępne.

Śledzenie sprzedaży i raportowanie

Zrozumienie zwyczajów zakupowych klientów jest ważne, aby tworzyć bardziej udane produkty, po które będą chcieli wracać i kupować. Jednak kasa fiskalna może zrobić tylko tyle, jeśli chodzi o śledzenie sprzedaży.

Dzięki systemom POS możesz rejestrować transakcje tak jak zwykle, ale system ten może śledzić sprzedaż i tworzyć szczegółowe raporty, które oferują doskonały wgląd w wyniki sprzedaży.

Wielokanałowa obsługa sklepu

Wiele firm prowadzi działalność zarówno w Internecie, jak i poza nim. Handel elektroniczny to rozwijająca się branża, a według danych Statista wartość sprzedaży detalicznej w Internecie na całym świecie wynosi 4,9 biliona dolarów.

Systemy POS pomagają w zarządzaniu wszystkimi kanałami, niezależnie od tego, czy masz wiele sklepów fizycznych w całym kraju, czy liczne witryny internetowe sprzedające Twoje produkty. System punktów sprzedaży spełnia swoją nazwę, oferując scentralizowany punkt do zarządzania całą firmą.

Marketing i reklama

Dla wszystkich firm marketing i reklama to dwa główne czynniki wpływające na sukces działalności. System punktów sprzedaży może pomóc w prowadzeniu powtarzalnej działalności. Wiele z tych systemów może śledzić dane o klientach, rozumieć, w którym miejscu lejka sprzedaży znajdują się klienci i wykorzystywać strategie marketingowe w celu sprzedaży większej ilości produktów.

Od tworzenia kampanii w mediach społecznościowych, poprzez wysyłanie wiadomości e-mail, aż po oferowanie specjalnych rabatów lub promocji dla określonych klientów.

Lojalność i nagrody

Dobry program lojalnościowy może pomóc w utrzymaniu klientów i w rezultacie zwiększyć zyski. Tworzenie programu lojalnościowego lub programu nagród jest łatwiejsze, gdy wszystko jest wstępnie zaprogramowane w systemie, a system POS może to zapewnić.

W zależności od rodzaju utworzonego programu lojalnościowego klienci mogą przechowywać swoje punkty lub korzystać z karty/konta do realizacji rabatów dostępnych wyłącznie dla członków programu.

Integracje oprogramowania

Jedną z najlepszych funkcji, w jakie zazwyczaj wyposażane są systemy POS, jest integracja z oprogramowaniem. Od oprogramowania księgowego, takiego jak Quickbooks , po oprogramowanie do e-mail marketingu, takie jak Mailchimp. Możliwość zintegrowania wielu programów z systemem POS może znacznie ułatwić zarządzanie nimi wszystkimi.

Korzyści z systemu POS

W jaki sposób system POS może przynieść korzyści Twojej firmie w 2022 roku? Każda firma może wykorzystać efektywność i produktywność, jaką zapewniają systemy POS.

Pomaga w wydajności pracowników

System POS jest bardzo skuteczny, jeśli chodzi o wydajność pracowników i poprawę ich efektywności w miejscu pracy. Gdy możesz monitorować ich aktywność sprzedażową i codzienne zadania, które wykonują, masz pewność, że każdy pracownik wykonuje swoją część pracy.

Ważne jest, aby pracownicy byli zadowoleni i szczęśliwi w środowisku pracy. Docenianie ciężkiej pracy i nagradzanie jej jest możliwe, gdy masz system POS, który może śledzić tę aktywność przez cały czas.

Lepsze doświadczenia klientów

Doświadczenie klientów jest bardzo ważne, jeśli chodzi o wyniki sprzedaży i zapewnienie, że pozostaną oni Twoimi klientami przez długi czas. Poprawę doświadczeń klientów można osiągnąć dzięki odpowiedniemu systemowi POS. Dzięki niemu transakcja przebiega bezproblemowo i ma dużą wartość, niezależnie od tego, co kupują.

Zwiększanie przychodów

To oczywiste, ale niemniej ważne. Dzięki systemom POS zwiększasz przychody dzięki danym, które posiada. Od zachęcania klientów do ponownych zakupów po wyszukiwanie towarów, które przekraczają prognozy sprzedaży, i eliminowanie tych, które nie radzą sobie najlepiej.

Bezpieczeństwo informacji

Nie wszyscy Twoi pracownicy powinni mieć wgląd w każdy element działalności biznesowej i niektóre z najbardziej poufnych informacji firmy. W związku z tym systemy POS mogą pomóc w zabezpieczeniu informacji nie tylko przed niektórymi pracownikami, ale także przed światem zewnętrznym.

Nie da się ukryć, że cyberkradzież stała się coraz większym problemem, a średni koszt naruszenia danych w 2021 r. wyniesie ponad 4 miliony dolarów. W dzisiejszych czasach naruszenie bezpieczeństwa danych może mieć krytyczne znaczenie dla niektórych firm, które nie są w stanie wyjść z tego w jednym kawałku.

Zapewnia wsparcie w razie potrzeby

W przypadku tych systemów wsparcie zapewniane zarówno dla sprzętu, jak i oprogramowania jest zwykle objęte subskrypcją lub jednorazową opłatą. Zarządzanie wsparciem oznacza, że nie musisz zajmować się kłopotliwymi aktualizacjami i łataniem zabezpieczeń. Wszystko jest zarządzane za Ciebie!

Czego należy szukać w systemie POS w 2022 roku?

W 2022 roku do wyboru będzie wiele systemów POS, jak więc wybrać ten właściwy dla Twojej firmy? Oto kilka rzeczy, na które należy zwrócić uwagę, wybierając system punktu sprzedaży.

1. Zastanów się nad dostępnym budżetem

Zastanów się nad budżetem, jaki możesz przeznaczyć na ten system płatności. Niektóre z nich mogą być drogie, w zależności od katalogu funkcji i firmy, która za nimi stoi, ale są też takie, które są opłacalne ze względu na ich zdolność do usprawnienia wielu innych operacji biznesowych, na które obecnie możesz przeznaczać budżet.

Nie chcesz jednak wydawać tak dużo, aby znacząco ograniczyć swoje zyski. Idealnie byłoby, gdybyś chciał mieć taki, który będzie niedrogi, ale proaktywny dla Twoich wysiłków biznesowych.

2. Zastanów się nad potrzebami swojej firmy

Każda firma rozważająca system POS powinna zastanowić się nad swoimi potrzebami. Być może znajdujesz się w punkcie, w którym osiągnąłeś już szczytową wydajność swojej firmy, albo dopiero zaczynasz i potrzebujesz systemu, który będzie mógł się skalować wraz z firmą. Każda firma ma inny zestaw potrzeb, które decydują o tym, jaki system wybierzesz.

3. Szukaj szerokiego zakresu funkcji

Szeroki zakres funkcji jest ważny, aby zapewnić, że firma w pełni wykorzystuje możliwości systemu. Począwszy od integracji ze stronami trzecimi, a skończywszy na wielu funkcjach wymienionych powyżej, warto zastanowić się, jak wiele oferuje on za kwotę, którą płacisz.

Mądrze wybierz system POS

Systemy POS to ogromna korzyść dla każdej firmy, która chce płynnie zarządzać swoimi operacjami, niezależnie od tego, czy odbywa się to na miejscu, czy zdalnie. Upewnij się, że mądrze wybierasz swój system punktów sprzedaży i że rozważyłeś wszystkie powyższe kwestie, jeśli chodzi o potrzeby firmy i to, jak mogą one wpłynąć na sukces Twojej firmy.


Bio autora

Natalie Redman(LinkedIn)

Niezależna pisarka dla wielu klientów z różnych branż. Natalie ma dwuletnie doświadczenie w copywritingu. Natalie ma bogate doświadczenie w pisaniu tekstów na strony internetowe dla firm z wielu branż. Jest również właścicielką dwóch blogów internetowych i twórczynią treści na Youtube.