Fundusze europejskie

Chatboty Shopify: Jak skutecznie wykorzystać je do usprawnienia biznesu?

Shopify to platforma e-commerce, która umożliwia osobom prywatnym zarządzanie swoją działalnością. Umożliwia ona stworzenie strony internetowej dla Twojej firmy. Następnie możesz korzystać z rozwiązań Shopify w zakresie koszyka na zakupy, aby sprzedawać, wysyłać i zarządzać produktami.

Istnieją różne rodzaje produktów i usług, które marki mogą sprzedawać na Shopify. Niektóre z nich to:

  • Produkty cyfrowe
  • Produkty i usługi fizyczne
  • Członkostwo w organizacjach
  • Biletowane podróże

Klienci są podstawą każdego biznesu e-commerce. Dlatego tak ważne jest, aby zapewnić skuteczną współpracę z klientami. Pomaga to zwiększyć doświadczenia klientów i poprawić ogólną sprzedaż. Tutaj właśnie wkraczają chatboty Shopify.

Chatbot Shopify to oprogramowanie AI, które tworzy konwersacje z użytkownikami. Oferują one obsługę klienta online na stronach internetowych bez konieczności tracenia dużej ilości czasu na czat na żywo. Zmniejszają również potrzebę zatrudniania wielu pracowników. Dzieje się tak dlatego, że mogą one automatycznie odpowiadać na najczęstsze pytania użytkowników.

Najlepszą cechą chatbotów jest to, że są zawsze dostępne. Użytkownicy nie muszą czekać, aż ktoś przyjdzie z przerwy, aby się nimi zająć. Dzięki temu użytkownicy otrzymują natychmiastową gratyfikację, co sprawia, że chętnie do nich wracają.

Jak efektywnie korzystać z chatbota shopify

Integracja chatbotów Shopify pomaga markom w świadczeniu lepszych usług na ich stronach internetowych. Najlepsza aplikacja Shopify chatbot niesie ze sobą wiele korzyści. Niektóre z nich to:

  • Umożliwienie bezproblemowej komunikacji na żywo
  • Zmniejszenie liczby osób zaangażowanych w kontakty z klientami
  • Zapewnienie płynniejszej podróży klienta
  • Sprawia, że marketing jest bardziej ukierunkowany

Aplikacja Shopify chatbot umożliwia świadczenie usług przy ograniczonych inwestycjach w personel. Wszystko to dzięki korzyściom, jakie dają chatboty Shopify.

Jeśli dopiero zamierzasz wprowadzić boty Shopify do swojej firmy, możesz skorzystać z darmowych chatbotów, które pomogą Ci nauczyć się podstaw. Zauważ, że darmowy chatbot AI jest również w stanie wykonywać różne zadania. Zadania te obejmują zbieranie danych użytkowników i przekazywanie czatu Shopify agentowi. Jeśli jednak Twoim celem jest maksymalizacja korzyści, jakie możesz uzyskać dzięki chatbotom, powinieneś poszukać najlepszego chatbota Shopify z dużą ilością funkcji.

Teraz, gdy już rozumiemy, czym jest chatbot, przejdźmy do tego, jak firmy mogą efektywnie z niego korzystać.

1. Opracuj strategię marketingu konwersacyjnego

Czym jest strategia marketingu konwersacyjnego? Jest to wykorzystanie interakcji w czasie rzeczywistym do przeprowadzania konsumentów przez lejek sprzedażowy.

Marketing konwersacyjny umożliwia firmom tworzenie autentycznych doświadczeń z konsumentami. Pomaga im również w budowaniu silnych relacji z klientami.

Korzystanie z chatbotów Shopify ułatwia nawiązywanie kontaktu z użytkownikami poprzez ukierunkowane komunikaty. To z kolei pozwala im zwiększać współczynnik konwersji.

Marketing konwersacyjny pozwala również firmom na poprawę doświadczeń klientów. Łatwiejsze staje się indywidualne odpowiadanie na pytania klientów.

2. Automatyczna kwalifikacja potencjalnych klientów

Wiele marek nie polega wyłącznie na przedstawicielach handlowych w celu kwalifikacji potencjalnych klientów. Wykorzystują one chatboty, aby zautomatyzować proces kwalifikacji leadów.

Chatboty AI oferują firmom narzędzie, które pozwala im na automatyczną kwalifikację leadów. Dzieje się tak, ponieważ boty mogą zadawać odpowiednie pytania wstępne. Co więcej, chatboty do generowania leadów umożliwiają klientom dokonywanie wyborów. Można to łatwo zrobić, wybierając najbardziej odpowiednią opcję.

Chatboty ułatwiają również użytkownikom podawanie swoich danych kontaktowych. Jest to lepsze rozwiązanie niż korzystanie z tradycyjnych metod wypełniania formularzy.

3. Planuj spotkania z klientami

Umawianie spotkań z klientami jest ważną częścią procesu marketingowego. Jednak zarządzanie spotkaniami nie jest wcale łatwe. Robienie tego ręcznie oznacza, że marki zużywają wiele zasobów, aby zapewnić sobie sukces.

Proces ten jest również czasochłonny i nie pozostawia czasu na inne zadania. Aby tego uniknąć, marki mogą zwrócić się w stronę automatyzacji, ponieważ chatboty pomagają zaoszczędzić czas na spotkaniach. Korzystanie z chatbotów ułatwia planowanie spotkań, modyfikowanie ich lub odwoływanie. Można to zrobić bez interwencji człowieka, co z kolei poprawia wydajność.

4. Dostosowywanie doświadczeń użytkownika

71 procent klientów preferuje spersonalizowane reklamy. Wprowadzenie personalizacji pomaga zapewnić użytkownikom spersonalizowane doświadczenia.

Chatbot marketingowy umożliwia na przykład personalizację doświadczeń. Pozwala to również firmom na udzielanie klientom odpowiednich rabatów. Najlepsze w tym wszystkim jest to, że można wykorzystać dane użytkownika i wykorzystać je do personalizacji doświadczeń. Marki wykorzystują do personalizacji takie dane, jak historia przeglądania stron przez klientów.

5. Integracja automatyzacji z czatem na żywo

Połączenie sztucznej inteligencji z ludzkim dotykiem pomaga w zapewnieniu dobrej obsługi klienta. Podobnie, połączenie wykorzystania chatbotów i oprogramowania do czatu na żywo umożliwia precyzyjne udzielanie odpowiedzi klientom. Dzieje się tak, ponieważ oprócz zaprogramowanych odpowiedzi mogą oni w razie potrzeby połączyć się z agentem ludzkim.

Chatboty wykorzystujące sztuczną inteligencję pozwalają firmom na:

  • Zapewnienie wsparcia w czasie rzeczywistym
  • Szybkie odpowiadanie na pytania klientów
  • Zwiększać zadowolenie klientów

Zdarzają się również przypadki, gdy chatboty nie są w stanie rozpoznać intencji użytkownika zawartych w zapytaniu. W takich przypadkach chatbot musi być obsługiwany przez człowieka. Dlatego firmy muszą wiedzieć, jaka jest różnica między chatbotem a czatem na żywo. Następnie połączyć je w celu zapewnienia lepszej obsługi klienta.

6. Wykorzystanie wyników zaufania do udzielania odpowiedzi na zapytania

Czy zastanawiasz się, skąd chatbot Shopify wie, czy może odpowiedzieć na pytanie, czy przekazać je agentowi na żywo? Otóż, kiedy po raz pierwszy pojawia się pytanie, bot sprawdza, czy może na nie odpowiedzieć. Następnie przypisuje wynik zaufania do swojej odpowiedzi.

Pytanie zostaje przekazane do agenta, jeśli wynik zaufania jest poniżej ustalonego progu. Następnie chatbot Shopify porównuje swoją odpowiedź z odpowiedzią agenta.

7. Przeglądanie i porzucanie koszyka

Na etapie świadomości, odwiedzający prawdopodobnie przeglądają i dodają produkty do koszyka, aby zobaczyć ceny. Problem polega na tym, że czasami użytkownicy porzucają swoje koszyki.

W takim przypadku lepiej będzie, jeśli wyślesz im wiadomości na żywo z chatbota dotyczące porzucenia koszyka. Zrób to, ponieważ jest to szansa dla Twojego sklepu, aby skłonić tych, którzy są na etapie rozważania, do podjęcia decyzji.

Niektórzy klienci są zazwyczaj gotowi do dokonania zakupu za pośrednictwem chatbota. Dlatego korzystanie z chatbotów jest świetnym rozwiązaniem, aby zachęcić klientów do ponownego zakupu.

8. Usprawnienie procesu obsługi klienta

Konsumenci lubią być prowadzeni i rozpieszczani. W związku z tym niechętnie szukają informacji na własną rękę, nawet jeśli korzystają z samouczków. Wolą firmy, które wskażą im drogę.

Wprowadzenie chatbotów jest konieczne, ponieważ można ich używać do edukowania klientów. To znacznie ułatwia proces wprowadzania klientów na rynek.

9. Zwiększanie liczby klientów za pomocą bota

Pierwszym celem każdej firmy jest pozyskanie większej liczby płacących klientów. Ale jak skłonić ich do zakupu w sklepie internetowym? Wykorzystanie reklam może pomóc w zdobyciu większej liczby klientów. Zanim jednak zainwestujesz czas i energię w reklamy, musisz zoptymalizować sklep. Żadne inne narzędzie do przyciągania klientów nie będzie skuteczne, jeśli przeglądanie sklepu będzie dla nich wyzwaniem.

Zawsze pamiętaj o swoim rynku docelowym na każdym etapie procesu. Zrozum, w jaki sposób uzyskują oni dostęp do Twojego sklepu Shopify. Dowiedz się, jak szukają produktów i jakie są ważne aspekty doświadczenia zakupowego.

Gdy już zidentyfikujesz potrzeby swoich klientów, zaprojektuj swój sklep Shopify tak, aby do nich pasował. Upewnij się, że sklep spełnia następujące kryteria:

  • Reaktywny i łatwy w nawigacji
  • Ma atrakcyjną szatę graficzną
  • zawiera właściwe i pomocne informacje
  • Intuicyjny i dobrze zorganizowany

Dodaj bota do mieszanki, gdy Twój sklep Shopify jest już dobrze zorganizowany i zachęca klientów do przeglądania. Chat bot, jak już wcześniej wspomniano, automatyzuje różne procesy. Automatyzacja przynosi więcej klientów do Twojego zoptymalizowanego sklepu Shopify. Musisz jednak najpierw stworzyć podstawy, aby móc czerpać korzyści z botów Shopify:

  • Zintegruj aplikację chatbota z Twoim sklepem Shopify
  • Przemyśl cele i przepływ Twojego bota
  • Zbuduj swojego chatbota

Wnioski

Oczekuje się, że w przyszłości chatboty Shopify będą nadal obsługiwać interakcje związane z obsługą klienta. Nadszedł więc czas, abyś wdrożył je w swojej firmie.

Wdrożenie chatbotów AI wymaga pieniędzy i innych zasobów. Koszty te sprawiają, że niektórzy przedsiębiorcy niechętnie decydują się na ich wdrożenie. Ale to nie powinno być przeszkodą, jeśli weźmiesz pod uwagę długoterminowe korzyści.

Kluczowym aspektem chatbotów Shopify jest obniżenie kosztów pozyskiwania klientów. Chatboty AI są pomocne w interakcji z użytkownikami i w udzielaniu odpowiedzi na pytania.

Chatboty mogą angażować wielu klientów w handlu elektronicznym. Mogą również dostosowywać doświadczenia zakupowe i są dostępne 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Umożliwia to przedsiębiorstwu angażowanie się i odpowiadanie na pytania zadawane przez konsumentów.